Stilte zegt meer dan je denkt

stilte.png

  • Het antwoord

“Wat is het wezen van het zelf?” wilde een groot heerser van een zenmeester weten.

De wijze deed er het zwijgen toe.

“Ik vroeg je wat het wezen van het zelf is?” herhaalde de man ongeduldig. Maar de meester zweeg.

Verstoord riep de heerser: “Ben je soms doof? ik vroeg je wat het wezen van het zelf is. Ik wil nu meteen het antwoord van je horen!”

De meester antwoordde kalm: “Ik heb je al drie keer antwoord gegeven. Maar je luistert niet naar me. Het wezen van het Zelf is stilte.”

Geef een reactie

